Oukotě / staročeský závin



Slibovala jsem recept, že bude dodán 23.4. a snad to ještě stíhám, i když za 40 minut je tu nový den.
Jo, zase nic nestíhám, jak už tomu vždy na konci měsíce bývá. Práce, domácnost, točení a stříhání videí... Potřebovala bych se naklonovat.

Oukotě už někteří z vás měli tu čest ochutnat na Farmářských trzích 2014. Už tam jsme dumali, jak vlastně název Oukotě vznikl. Je rok 2017 a stále nic nevím, takže pokud je mezi vámi někdo, kdo to ví, nechť to prozradí :).


Oukotě se sice pečou skoro hodinu, ale na přípravu jsou rychlé a jednoduché. U těsta je důležité při vyvalování, abyste neměli příliš tenké těsto, protože potom praská. Já sama jsem ubrala i na povidlové náplni. Té mělo být asi 400 g. Já měla povidla ve sklenici o obsahu 230 g a stačilo to.

V receptu si všimněte, že jsem použila celozrnnou mouku. Kdo by jí nechtěl kupovat, tak jí samozřejmě může nahradit hladkou moukou.


Co jsem neudělala: Oukotě se potírají mlékem, takže bych doporučila, když zavinujete těsto, tak jeho část/kraj - tu dál od vás, potřít mlékem taky, aby to zafungovalo jako lepidlo a těsto se k sobě přilepilo. Já to neudělala, ničemu to nevadilo, ale příště bych to udělala :).

A co budete na Oukotě potřebovat?

Těsto:

  • 200 g hladké mouky
  • 100 g celozrnné mouky
  • 60 g cukr moučka
  • 2 vejce
  • 50 g změklého másla
  • 1 lžíci medu
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1 lžička perníkového kočření
  • Špetka soli


Náplň:

  • 200 g - 250 g švestkových povidel, které můžete ochutit rumem
  • 100 g mletých ořechů (já požila vlašáky) + mleté na posypání povrchu nebo půlky na ozdobu 

Mléko na potření


Ze všech surovin vypracujte hladké těsto, které zabalte do fólie a dejte na 20 minut do lednice. Poté těsto rozválejte na obdélník, ale dejte pozor, aby nebylo příliš tenké, jinak při pečení popraská.

Těsto potřete povidly a posypte mletými ořechy. Stočte jako závin a dejte na plech s pečícím papírem. Povrch potřete mlékem. Pokud máte celé ořechy, můžete jimi ozdobit povrch závinu nebo použijte mleté ořechy.

Vložte do trouby předehřáté na 150°C a pečte asi 50 minut dozlatova. Po vychladnutí můžete závin pocukrovat moučkovým cukrem.

Pak už si jen nechte chutnat :).


Komentáře

Populární příspěvky