Financiers - sladké francouzské pečivo


Už je to nějaký pátek, co mi zbyly bílky a přemýšlela jsem, jak je upotřebit. Do makronek jsem se úplně pouštět nechtěla. Chtěla jsem něco, co je jednoduché a rychlé na přípravu a vzpomněla jsem si na dobrotu zvanou Financiers, kterou jsem naposledy pekla asi před 4 roky.

Je potřeba počítat s tím, že se jedná opravdu o sladkou bombu. V receptu se uvádí 170 g moučkového cukru. Věřte mi, že i pro mě - pro člověka, co se sladkým cpe pořád, co sladké potřebuje k životu :D, byla tohle vážně přeslazená bomba. Samozřejmě jsem po těch 4 letech tohle už vypustila a tak si sem konečně a s radostí zapíšu, že příště mi bude stačit jen 100 g cukru.

Financiers Vám doporučuji vyzkoušet. Samozřejmě už existuje bambilion postupů, receptur apod. Já vám představím tento.



Suroviny:
150 g másla
70 g mandlové mouky
50 g hladké mouky
170 g moučkového cukru (doporučuji snížit na 100 g - 120 g)
150 g bílků, což odpovídá 4 vejcím
30 g meruňkové marmelády
1 lžička vanilkového extraktu nebo 1 vanilkový lusk

Nejprve jsem si v malém kastrůlku při vysokém žáru rozpustila máslo. Máslo jsem za stálého míchání nechala zbarvit do světle hnědé barvy. Jakmile začalo jemně hnědnout  a vonět po oříšcích, přecedila jsem ho přes připravený cedník a nechala mírně vychladnout.

Do mísy od robota jsem nasypala mandlové mouky, hladkou mouku, moučkový cukr a všechny sypké ingredience zamíchala.

Poté jsem přidala bílky, marmeládu, lžičku vanilkového extraktu - můžete ho nahradit vanilkovým luskem a opět jsem nechala robota vše zamíchat a spojit. Jako poslední jsem přilila máslo a v robotu důkladně promíchala.

Toto pečivo se standartně peče v hranaté formě, která má tvar cihly zlata, proto ten název Financiers. Já jsem zvolila silikonovou formu na bábovičky. Pokud ani tu nemáte, můžete použít formu na muffiny. Tu jen nezapomeňte vymazat máslem, abyste lépe pečivo dostali ven.

Formu na bábovičky jsem naplnila těstem. Není nutné až po okraj, těsto vyběhne. Formu jsem si přenesla na plech a vložila do trouby předehřáté na 180°C a pekla 20 minut dozlatova.

Hotové bábovičky jsem opatrně po krátké době chladnutí vyndala z formy. Vychladlé jsem je pocukrovala.





Komentáře

Populární příspěvky