🐰Velikonoční edice🐣 Mrkvový dort (Carrot cake)


Ani jsem v to nedoufala, ale tenhle dort jsem si zamilovala. Je krásně vláčný a chuťově výborný. V dortu jako koření je pouze skořice. Jak se zmiňuji ve videu, v těhotenství mi směs koření nedělá dobře, bála jsem se i samotné skořice, ale dopadlo to dobře a já si můžu na dortu pochutnávat.


Dort jsem připravovala i s ohledem na syna, takže jsem nepřidávala rozinky ani brusinky. Samozřejmě pokud něco z tohoto máte rádi, nebojte se to tam dát.

Pokud jste viděli mé video, možná vás vyděsila doba pečení. Mně děsila taky, to mi věřte, ale věděla jsem, že jednou se to upeče. Moje trouba je trochu starší (už bych si zasloužila novou :D), takže i déle peče. Ve vaší troubě můžete dort péct třeba jen hodinu. Ale pokud byste na tom byli jako já, vše je řečeno ve videu, tak na něj mrkněte.

Další věc, kterou bych chtěla zmínit, je samotný korpus. Já jsem dort chystala v jeden den, takže pokud byste chtěli "mrkváče" někomu upéct, rozložte si práci do 2 dnů - jeden den korpus, druhý den krém a zdobení. Korpus zabalte do potravinové folie a nechte v lednici přes noc. Lépe se pak krájí a nedrobí.

Zdobení. Já volila hodně jednoduché, ale pokud byste si chtěli dát tu práci, můžete si vymodelovat mrkvičky na dort :).

Tady jsou na ukázku mini dortíky z farmářských trhů, rok 2015 a dort z roku 2015.


No a teď už přejdeme k samotnému receptu.

Suroviny:
260 g hladké mouky
1 a 3/4 lžičky jedlé sody
1 a 3/4 lžičky skořice
1 lžička soli
180 g třtinového cukru
150 g krupicového cukru
4 vejce
290 ml slunečnicového oleje
110 g hrubě namletých vlašských ořechů + nějaké na ozdobení dortu
400 g nahrubo nastrouhané mrkve (může být i na jemno)

Krém:
110 g másla
450 g žervé
6 lžic moučkového cukru (přidávala jsem ho podle chuti)

V míse jsem smíchala hladkou mouku, jedlou sodu, skořici, sůl a vše jsem zamíchala.

Do jiné mísy jsem dala třtinový a krupicový cukr, vejce, slunečnicový olej a ručním šlehačem důkladné promíchala. Do připravené mokré směsi jsem přidala suchou směs, hrubě namleté ořechy a opět důkladně promíchala. Na závěr jsem do těsta vmíchala na hrubo nastrouhanou mrkve. Mrkev si můžete nastrouhat i na jemno.

Připravila jsem si dortovou formu, Ø 24 cm, vymazala ji máslem, vysypala hrubou moukou a vlila do ní připravené těsto. Do těsta můžete přidat rozinky nebo brusinky... Prostě to, co máte rádi.

Formu s těstem jsem vložila do předem vyhřáté trouby na střed a prvních 15 minut jsem dort pekla na 180°C. Poté jsem  teplotu snížila na 160°C a pekla další  hodinu a půl. Doba pečení hodně záleží na vaší troubě a na tom, jak velkou formu použijete. V případě, že by vám těsto navrchu dortu tmavlo, ale uvnitř bylo nedopečené, povrch dortu zakryjte alobalem.

Po upečení jsem nechala dort vychladnout a připravila si krém.

Na ten jsem do mísy od robota dala změklé máslo, které jsem vyšlehala do pěny. K máslu jsem přidala žervé a opět vyšlehala. Nakonec jsem přisypala moučkový cukr. Ten jsem přidala podle chuti. Vše jsem důkladně v robotu vyšlehala a nakonec ještě promíchala stěrkou.

Na vychladlém dortu jsem si nožem naznačila řez a dort podélně rozkrojila. Pokud byste chtěli tento dort někomu připravit, doporučuji korpus péct den předem a přes noc nechat v lednici. Při krájení se nebude tolik drolit.

Vrchní část dortu jsem použila jako spodní část dortu. Pokud byste měli vršek vypoulený, seřízněte ho. Spodní část jsem potřela vrstvou krému a na ní přiklopila druhou část, tedy původní spodek dortu a celý povrch dortu včetně boků jsem potřela zbylým krémem.

Boky jsem dozdobila namletými vlašskými ořechy a část dala i na vrch dortu.



Komentáře

  1. Je to shit, nedělejte to. To že je to vinikající si ponechám pro sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, je to vinikající shit.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky