🐰 Velikonoční edice 🐣: Perníčky plněné povidly (hned měkké)



Velikonoce se pomalu blíží, a tak jsem pro vás připravila pár receptů do Velikonočního speciálu. Minulý rok jsem pekla klasiku, jako byl beránek, mazanec nebo Jidáše. Letos tu pro vás mám něco jiného, a na začátek jsem si vybrala výborné perníčky plněné povidly, po kterých se u nás hodně rychle zaprášilo. Navíc perníčky jsou po upečení hned měkké.





Suroviny:
(vykrajovátko ⌀ 5 cm - cca 35 perníčků)
150 g hladké mouky
40g moučkového cukru
30g změklého másla
2 lžíce medu
1 vejce
1 lžičku koření do perníku
1/2 lžičky jedlé sody
Povidla



Nejprve jsem si do mísy prosila hladkou mouku, moučkový cukr a směs zamíchala. Dále jsem přidala koření do perníku, jedlou sodu a opět směs zamíchala. Nakonec jsem přidala změklé máslo, vejce, med a ze všech surovin vypracovala těsto, které nelepí, ale ani není tuhé. Podle potřeby si samozřejmě do těsta přisypávejte mouku. Hladké těsto vypracujte na pracovní ploše, vyválejte asi 0,5 1 cm silný plát a z něj vykrajujte kolečka. Já jsem použila vykrajovátko na linecké, které má v průměru 5 cm.

Na každé kolečko jsem dala trochu povidel, přikryla druhým kolečkem a po stranách přitlačila k sobě. Vzala jsem vykrajovátko, znovu vykrojila a tím je uzavřela, aby povidla během pečení nevytekla.

Perníčky jsem vyskládala na plech vyložený pečícím papírem a ještě je potřela důkladně rozšlehaným vajíčkem, aby se mi netáhnul bílek.

Perníčky jsem vložila do trouby předehřáte na 180°C a pekla je 10 minut. Poté jsem je z horkého plechu přendala na studený, aby byly zespodu hladké a rovné.
Z této dávky jsem připravila asi 35 perníčků. Počet záleží na tom, jaký průměr bude mít vaše vykrajovátko.







Komentáře

Populární příspěvky