Vtipný rohlík - pivní rohlík z domácí pekárny



Proč vtipný? Já jsem se docela při jejich přípravě nasmála. Přesněji to bylo ve fázi, kdy rohlíky vykynuly, pak ještě naskočily v troubě a já si nebyla jistá tím, jestli nepeču bagety.

Jak se zmiňuji ve videu, příště bych si asi jednotlivé kousky těsta odvážila po asi 90 g, aby byl rohlík menší, ale to už záleží na každém z vás. I takhle byly fajnový - jen jsem nečekala, že se tak zvětší.

Další věc, kterou ve videu říkám je, že rozhodně nejsou rohlíci výstavní. Rohlíky dělám podruhé a mám se ještě co učit. Berte to tedy s rezervou. To, že já mám každý rohlík jiný neznamená, že je nemůžete vyzkoušet. A třeba je budete mít hezčí, jak já. Věřím, že určitě.


Suroviny:
340 ml světlého piva
40 g vepřového sádla
320 g hladké mouky
260 g polohrubé mouky
2 vrchovaté lžičky soli
2 lžičky cukru
1/2 kostky čerstvého droždí

Do pekárny jsem nejprve nalila pivo a rozpuštěné a vychladlé sádlo. Dále jsem přisypala hladkou mouku, polohrubou mouku a do jednoho rohu jsem dala sůl (sůl nesmí přijít do přímého kontaktu s droždím).

Uprostřed moučné směsi jsem udělala důlek a do něj rozdrobila droždí a zasypala ho cukrem. Na pekárně jsem zvolila program těsto a pekárnu nechala pracovat.

vykynuté těsto jsem vyklopila na pomoučněnou plochu a krátce ho propracovala. Poté jsem ho rozdělila na 8 dílů, z nich vytvořila bochánky a nechala je pod folií ještě 10 minut odpočívat.

Pak jsem každý bochánek vyválela a srolovala do tvaru rohlíku. Nebo jsem se o to aspoň pokusila. Rohlíky jsem uložila na plech, pokropila je vodou, pokmínovala (můžete použít hrubou sůl, mák,...) a pod folií jsem je nechala ještě 10 minut kynout.

Rohlíky jsem poté dala do předem vyhřáté trouby na 230 °C a pekla je 15 minut. Po upečení jsem je přendala vychladnout na mřížku. Po vychladnutí je snězte :D.

Komentáře

Populární příspěvky